Etapa 3. De Todolella a la Mata (1 hora llarga)

Isc del poble quan encara és fosc. Allà dalt del tot s'insinua el castell, i m'imagine el músic assegut davant del piano omplint les estances de música.
Bé, camine uns cent metres i baixe per un camí que hi ha a mà dreta fins a la carretera, on hi ha l’ermita de Sant Onofre. A partir d’ací seguisc un tros per la carretera, fins a arribar a Venta Torero, des d’on travesse el riu Cantavella per a tirar fins a l’ermita de Saranyana. Des d’aquest punt es pot continuar per amunt (en direcció est), cap a l’ermita de Sant Cristòfol i cap a Cinctorres (diuen que és un camí ben bonic), però jo tire cap avall, pel costat del riu, a la Mata. En un tres i no res arribe a l'ermita de Santa Bàrbara i d'ací al poble, que ja veig, arribe de seguida. Un camí planer per a començar el dia.
Allà, al costat de la carretera, hi ha la fàbrica d'espardenyes (trobe que és l’únic lloc on en fan). Hi entre i la dona que hi treballa m’explica què és el que fan, de quina manera... Em fa comboi comprar-ne un parell, però això és pes que he de carregar a l’esquena, així que en un altre viatge. També li demane com anar a Portell i em diu que pel camí de la Cuba (la Cuba és un llogaret bell a pocs quilòmetres on ja es parla castellà), però després de pensar-hi un poc i de mostrar-li el mapa, em comenta que hi ha un altre camí per on anar-hi (que és por on aniré, pel mas del Tossal).
Per la Mata, faig una passejada ràpida. Al centre, hi han uns quants edificis ben bonics. És un plaer passejar-hi de bon matí, quan encara pareix que no s’haja despertat del tot i els casalots, l’església i la pedra del carrer encara badallen.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El Priorat

De Quatretondeta al Recingle Alt de la Serrella

Camí per terres de frontera